Praha 6. ledna (ČTK) – Prodej elektrokol na českém trhu se loni zvýšil zhruba o třetinu na 80.000 kol. Každé čtvrté kolo, prodané v minulém roce v Česku, mělo elektrický pohon. V letošním roce by prodej mohl vzrůst na 110.000 elektrických kol. Vyplývá to z odhadu serveru ekolo.cz a Bike-EU.com.

Za posledních deset let se prodej kol s pomocným elektrickým pohonem zvýšil stonásobně. Ve srovnání s prodeji na Slovensku, v Polsku nebo Maďarsku je Česko daleko vpředu. V celém Polsku, které má čtyřikrát více obyvatel, se loni prodalo pouze 20.000 až 30.000 elektrokol. V západní Evropě byl loni podíl prodeje elektrokol 40 procent, což odpovídá 190.000 prodaných kusů v Rakousku, respektive 1,25 milionu na německém trhu).

Podle průzkumu ekolo.cz více než tři čtvrtiny majitelů elektrokola používá minimálně jednou týdně. “Nejvíce si Češi na elektrokole cení snadnou jízdu do kopce (67 procent) a také výrazné prodloužení trasy své cesty (56 procent). Více než 60 procent majitelů ujelo za rok více než 1000 kilometrů. Z toho 15 procent několik tisíc kilometrů,” uvedl ředitel ekola Jakub Ditrich.

Nejoblíbenější kategorií elektrokol byla loni horská kola s podílem 38 procent. Následují cestovní, nebo také trekingová a krosová elektrokola – zastoupená v prodejích 35 procenty. Na rozdíl od západní Evropy se v ČR zatím nejméně daří elektrokolům s nízkým nástupem určeným především pro dopravu po městě, které, společně se skládacími elektrokoly, mají pouze 27 procent z celkových prodejů.

Zdroj zprávy: ČTK (www.ctk.cz)

Prodej elektrokol na českém trhu v roce 2019 (zpráva ČTK)